Hela veckan!

Idag ägnar ja mig åt att baka lite, det blir vanliga kanelbullar och lite maränger med choklad i. Lillen fyller nämligen 15 år på lördag, och det blir släktkalas på samma dag.

Igår va ja och Moa en sväng i Ullared och shoppade. Eller vi fick väl inte köpt så mycket ändå. Ingen av oss kände att vi kunde slösa direkt på några pengar. Men det va roligt ändå att bara gå där inne och kolla runt. Dessutom va det lagom mycket folk. Det finns ju inget jobbigare än att gå där och knö med miljoner andra som tror att varorna ska ta slut, eller något och kör runt som galningar med sina vagnar.

I förrgår va ja i Ikea med mamma och mormor. Genom hela affären hittade ja inget speciellt ja tänkte köpa, men så kom vi till min favorit avdelning. FYND. Och där hittade ja faktiskt en liten bordslampa för 30 kr, och ett soffbord för sjuka 189 kr!  Så ja börjar bli ganska nöjd med mina inköp till lägenheten.

I förrförrgår, alltså måndas,  hämtade vi min soffa i Borås (Halens lagershop). Men nu undrar ja lite hur vi ska få upp soffan i min lägenhet när det blir så dags. Den är ju paketerad i sin fulla storlek. Och vi ska ha den upp för en ganska lång trappa. 
Men nu kom ja och tänka på att Saab och dom har klarat det, ja har ju samma modell på min soffa som hon, fast ett annat tyg. Hennes trappa är ju dessutom lite mer snirklig. Så det borde väl gå. Får samla ihop karlarna i familjen  och låta dom bära. =D


Nä nu måste ja kolla till marängerna, ha det så bra!

Kommentarer
Postat av: Saab

jag skruvade ihop soffan i lägenheten, alltså bar upp den i 3 lådor XD. Men jag kan hjälpa dig att bära upp den när det blir dags ;)

2009-10-23 @ 10:33:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0