Stressig morgon!

Igår när ja försökte sova va ja som en osalig ande, ja stirrade ut i mörkret så ja nästa fick huvudvärk. Ja vågade inte röra mig på flera minuter, varför? Ja vet inte. Men mörkret skrämde mig! Och ja är inte ens mörkrädd!
Samtidigt tänkte ja på min tandläkartid som ja skulle ha dagen efter kl 8, ja va så säker på att min väckarklocka på mobilen skulle svika mig, som den alltid gör när ja MÅSTE upp.
Ja tänkte också på gamla djur ja haft som har dött, va fick mig till att jaga fram dom tankarna då?

Ibland fick ja för mig att ja hörde något nära min säng, men nejdå det va bara inbillning. Ja vet inte när ja somnade, men äntligen.

Självkart vaknar ja 07:55! Morfar väcker mig och frågar om ja inte skulle iväg snart. Och ja som ska va hos tandläkaren 08:00. Ja flyger upp och slänger på mig några kläder borstar tänderna och sen åker jag, rekordtid, ja är färdigt prick 8. Sen har ja ju tio min körning till Skene lasarett, och självklart hamnar ja bakom en person som kör i 60 på 70 väggen, och självklart går bommarna för tåget ner precis framför mig. Vilket flyt. Men ja får lite tid att försöka fixa till håret som ja prioriterade bort i morse. Så äntligen kommer ja fram och får gå in direkt till tandläkaren.  Efter en stund hör ja min mobil ringa, och säger till min tandläkare att "NU, nu ringer min väckarklocka" Hon bara krattar.

Så och det gick helt okej, min tänder såg bra ut! Skulle använda tandtråd lite oftare bara.


Okej så började min morgon, nu är klockan halv 10 och ja ska ta mig lite frukost.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0